Er wordt geen SMS of e-mail verstuurd naar de patiënt, terwijl in CGM wel een mobiele telefoonnummer en/of e-mailadres bekend is. In dit item staan de mogelijk oorzaken en bijbehorende oplossingen.
Oorzaken geen bericht verstuurd
- De verkeerde barcode is gescand
Controleer of de juiste barcode is gescand. Het rugetiket dient gescand te worden. - Het telefoonnummer staat niet correct ingesteld
In de NAW gegevens hoort het telefoonnummer ingesteld te staan op 'MB'- mobiele telefoonnummer - Er staan verborgen karakters achter het e-mailadres
Het komt voor dat een e-mailadres is gekopieerd en geplakt en daardoor onbedoeld een verborgen karakter heeft meegekregen. Verwijder het email adres en sla op. Open de NAW gegevens opnieuw en typ het email adres handmatig in. - Contactgegevens zijn toegevoegd of aangepast na het aanschrijven
Als de contactgegevens zijn toegevoegd of aangepast na het aanschrijven van het recept, krijgt Recept Locatie deze informatie pas mee bij het volgende recept dat wordt aangeschreven. Je kan dit controleren door de desbetreffende receptregel te selecteren in CGM. Open de Recept Locatie pop-up. Als bij de patiëntinformatie in de pop-up geen of het oude e-mailadres staat, dan was er geen of het oude e-mailadres bekend op het moment van aanschrijven.
Bij het volgende aangeschreven recept zal wel een bericht worden verstuurd. - Patiënt niet gekoppeld aan Apotheek Partners locker
Stond het telefoonnummer/e-mailadres en de lockerkoppeling al tijdens het aanschrijven in de NAW gegevens? Alleen dán neemt Recept Locatie het telefoonnummer over. Recept Locatie kan geen berichten sturen als dit achteraf wordt ingevuld.
Keywords: Vraag/Probleem - Recept Locatie - Afhaalkastmodule Afhaalkast - Email - E-mail - emailadres - SMS - SMS-je - Versturen - CGM