Als het geluid het niet doet in Recept Locatie op de server of op een client kan je de stappen uit dit item doorlopen.
Volumemixer controleren
- Sluit Recept Locatie
- Rechtsonder in het scherm staat een luidsprekertje
- Klik aan met je rechter muisknop
- Volume mixer openen
- Dan staat er waarschijnlijk één van de mixers op mute
- Die aanklikken en dan werkt het weer
Mocht het niet zo zijn dan kan je nog proberen om het systeem uit te zetten. De stekker er een minuut uit en dan het systeem weer opstarten.
Stuurprogramma bijwerken
Als dit ook niet werkt kun je nog het volgende doen:
- Open Start
- Typ Apparaatbeheer en selecteer dit in de lijst met resultaten.
- Selecteer onder Besturing voor geluid, video en spelletjes uw geluidskaart
- Open deze
- Selecteer het tabblad Stuurprogramma
- Selecteer Stuurprogramma’s bijwerken
- Als Windows geen nieuw stuurprogramma kan vinden dan kan je ernaar zoeken op de website van de fabrikant van het apparaat en de aanwijzingen aldaar opvolgen.
Audioprogramma verwijderen en opnieuw installeren
Als deze stappen niet werken, probeer het audioprogramma dan te verwijderen:
- Open Apparaatbeheer
- Klik met de rechtermuisknop op het audiostuurprogramma
- Selecteer Verwijderen
- Start uw apparaat opnieuw op, zodat Windows het stuurprogramma opnieuw kan installeren.
Audiostuurprogramma bijwerken
Als dat niet werkt, probeer dan de algemene audiostuurprogramma van Windows. Dit gaat als volgt:
- Apparaatbeheer met de rechtermuisknop klikken
- Stuurprogramma’s bijwerken
- Op Mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken
- Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma’s op mijn computer
- Selecteer High Definition Audio-apparaat
- Selecteer Volgende en volg de installatie-instructies
Voor ondersteuning bij het uitvoeren van de bovenstaande oplossingen kan je contact opnemen met de systeembeheerder van de apotheek.
Keywords: Vraag/Probleem - Recept Locatie - Hardware / Technische vragen - Geluid - Volumemixer - Mute - Programma - Apparaatbeheer - Audio