Mijn Recept Locatie PC doet niets meer/is gecrasht

De Recept Locatie PC doet het niet meer. Het scherm blijft zwart en je krijgt het ook niet meer aan. De stekker voor een minuut uit de PC halen en dan weer terugplaatsen en opnieuw opstarten werkt niet. Neem contact op met jouw installatiepartij en bespreek wat er is gebeurd. Indien zij ook aangeven dat de PC niet meer gerepareerd kan worden bestel dan z.s.m. een nieuwe PC. In dit item vind je de stappen voor het zo spoedig mogelijk vervangen van de Recept Locatie PC.

Hoe bestel ik zo snel mogelijk een nieuwe Recept Locatie PC?

  1. Westers IT is onze vaste crash-partner en kan direct een uitlevering van een nieuwe pc plannen. Zij hebben speciaal hiervoor pc's op voorraad
  2. Neem contact op met Westers T. 035 - 87 00 100
  3. Geef de opdracht door. Als je ook een servicecontract afneemt, dan behandelen ze de levering als “spoed”  en streven ze er naar om binnen 4-6 uur bij de apotheek op locatie te zijn.
  4. Meld aan Apotheek Partners via de Servicedesk dat je een vervangende PC hebt besteld. Dit kan via e-mailadres:   help@apotheekpartners.nl of stuur ons een WhatsApp-berichtje via 06 58 93 62 39.

Hoe kan ik in de tussentijd door blijven werken?

  1. Haal de USB achter uit Recept Locatie PC uit de USB poort. Dit is een hele kleine USB stick ter grootte van een USB stick van een snoerloze muis.
  2. Plaats de USB in een PC en lees het bestand uit, dit is een Excel-bestand. In dit Excel-bestand staat een overzicht van alle recepten in die in de Recept Locatie afhaalkast staan. Maak eventueel een kopie van het Excel-bestand voor op de balie PC's. Hierdoor kunnen de assistentes de locatie van de recepten snel terugvinden. Let op! Vergeet niet bij te houden welke recepten zijn afgeleverd aan de balie, zodat deze recepten achteraf afgemeld kunnen worden in Recept Locatie als de PC is vervangen.
  3. Indien je gebruik maakt van een kluis, dan kunnen patiënten nog steeds hun pakketje ophalen uit de kluis. Echter wordt niet in Recept Locatie geregistreerd welke pakketjes zijn opgehaald uit de kluis tot dat de Recept Locatie PC is vervangen. Bij gebruik van de Pharmaself24 kan je een overzicht uitdraaien van pakketjes die in deze periode uit de kluis zijn gehaald en dit handmatig afmelden in Recept Locatie. Hierdoor ontvangen patiënten niet onterecht een herinneringsbericht.


Keywords: crash - pc - vervangen - kapot - USB - doorwerken