Pharmacom Patiënt Dashboard - Meest gestelde vragen

De functionaliteiten in het Pharmacom Patiënt Dashboard zijn:

  • Receptlocaties worden getoond in het dashboard (max 3. per receptregel)
  • Via dubbelklik op de locatie wordt je doorgestuurd naar de pop-up.

In dit item wordt de werkwijze van het Pharmacom Patiënt Dashboard i.c.m. Recept Locatie toegelicht en de meest gestelde vragen beantwoord.


Werkwijze

  • Je zoekt patiënt op in Pharmacom (ctrl + F9)
  • Patiënt Dashboard wordt geopend
  • Afmelden via Patiënt Dashboard: 
    1. De locatie van het recept is zichtbaar in het Patiënt Dashboard bij ‘klaar voor uitgifte’-
    2. Selecteer de recepten die je meegeef en klik op 'ter hand stellen'
    3. Een pop-up verschijnt als bevestiging welke recepten/geneesmiddelen je meegeeft aan de patiënt.
    4. Klik nogmaals op 'ter hand stellen'. Pharmacom stuurt hiermee een bericht naar Recept Locatie voor het vrijgeven van de locatie
    5. Vakken worden vrijgegeven in Recept Locatie, dit is inzichtelijk door de volgende tekst in de historie: Vakken vrijgemaakt via Pharmacom <vak nummer>

  • Afmelden via Recept Locatie: 
    1. Dubbelklik op de locatie in het Patiënt Dashboard om Recept Locatie te openen
    2. Geeft het recept uit via 'recept opgehaald' in Recept Locatie
    3. Vakken worden vrijgegeven in het Patiënt Dashboard en recepten worden gearchiveerd.

FAQ

  • Welke kosten rekenen jullie voor het gebruik van de module?
    • De maandelijkse kosten voor de module zijn €50,-,  er worden eenmalige opstartkosten in rekening gebracht van €150,-

  • Moet ik opstartkosten betalen als ik al gebruik maak van de module ?
    • Voor alle gebruikers waarvoor de module geactiveerd wordt rekenen wij opstartkosten.

  • Ik vind de kosten van €50,- erg hoog, waar is dit op gebaseerd?
    • Dit bedrag is enerzijds gebaseerd op de flinke investering in de ontwikkeling van software en module en anderzijds de toegevoegde waarde voor de patiënt.

  • Werkt de module ook met het RSO (Recept Statusverzicht)?
    • Je kan een recept ook 'ter hand stellen'  in het RSO, door het recept eerst te openen. De locatie wordt dan ook vrijgegeven in Recept Locatie.

  • Kan ik ook baxterrollen inscannen?
    • Ja, dit is sinds kort mogelijk. In de release van mei 2023 hebben we een wijziging doorgevoerd waardoor Recept Locatie het Mensnummer koppelt aan het laatste recept in het AIS met een baxterindicatie. 

  • Er zijn meerdere locaties zichtbaar in het Patiënt Dashboard waarvan sommige niet meer actueel. Hoe kan dit?
    • Dit is bekend issue bij Pharmapartners, zij werken er hard aan om dit op te lossen. Oplossing is voor nu om met de muis over de locaties heen te ‘hooveren’ , hier verschijnt de actuele status van die locatie. Wanneer er  ‘Geannuleerd’  staat is deze locatie niet meer actueel.

  • Ik lever niet het gehele recept af, maar een gedeelte. Hoe verwerk ik dit?
    • Bij deelleveringen dien je altijd af te melden via Recept Locatie, de levering die nog in bestelling staat krijgt bij binnenkomst dan alsnog de status 'klaar voor afleveren'

  • Ik zie oude recepten niet in het Patiënt Dashboard, wat moet ik doen?
    • Klik in de 'Afhaalkast' op Email/SMS versturen
    • en daarna op
  • Wordt de Kijksuiter automatisch verstuurd als ik het recept via het Patiënt Dashboard afmeld?
    .
  • Wat moet ik doen met een locatie als ik een recept direct meegeef aan de balie?
    • Bij aanschrijven en meegeven aan de balie kan je het beste het recept 'ter hand stellen' in het Patiënt Dashboard om vervuiling van het systeem te voorkomen.

  • Als ik een recept per ongeluk 'ter hand stel' dan zie ik het recept niet meer in het Patiënt Dashboard, wat nu?
    • Dit komt omdat het recept wordt gearchiveerd in Pharmacom, dit kan niet meer worden teruggedraaid.

  • Ik kan de knop 'ter hand stellen' niet aanklikken
    • Indien je werkt met Digitaal Recept kan het zijn dat er eerst nog een 2e controle nodig is voordat je het recept kan uitgeven, dit herken je door het logo met een rood oog.

  • (Oude) Recepten worden niet uitgeboekt in RL als ze in Pharmacom worden uitgeboekt, wat nu?
    - Oude recepten moeten handmatig worden uitgeboekt in RL, recepten na de dashboard update worden wel automatisch uitgeboekt