Hoe werkt de Bezorg-app? (Video)


In de voortgangsbalk van bovenstaande video zijn hoofdstukken opgenomen, zodat je heel gemakkelijk per onderdeel door de video kunt navigeren. Ook kun je in de YouTube-speler rechts onderin drukken op 'CC' voor ondertiteling. 

Introductie

Om pakketten meteen te kunnen afhandelen na bezorgen hebben wij de Bezorg-app ontwikkeld. De Bezorg-app is een webapplicatie die geïnstalleerd kan worden op de telefoon van de bezorger. In dit item wordt uitleg gegeven over de functionaliteiten van de Bezorgapp.

Bezorgapp installeren op smartphone

Om de webapplicatie te installeren ga je naar Recept Locatie Bezorgen. De webapplicatie kan je als snelkoppeling installeren op je smartphone. Volg hiervoor de onderstaande stappen. 

Android:

  • bovenin het scherm zie je 3 puntjes, klik hierop
  • kies voor toevoegen aan startscherm
  • er is nu een snelkoppeling gemaakt op je telefoon

IOS:

  • klik op het icoontje onderin het scherm: het vakje met het pijltje
  • Kies voor de optie 'zet op het beginscherm'
  • Er is nu een snelkoppeling gemaakt op je telefoon

De bezorgapp is beveiligd met een wachtwoord. Om dit in te stellen voor de bezorger volg de stappen uit dit item.
Het wachtwoord moet dagelijks worden ingevoerd voor toegang. Alle informatie in de Bezorgapp wordt overnight gewist. Er wordt dus geen data onthouden of opgeslagen op de smartphone. 

Overzicht Bezorgapp

In de Bezorgapp vind je een overzicht van alle pakketten die voor vandaag zijn meegenomen door de desbetreffende bezorger. In het overzicht kan zowel gesorteerd als gegroepeerd worden.

  1. Sorteren kan op naam, adres, postcode en recept
  2. Groeperen kan op basis van adres, postcode en route

Door recepten te groeperen kunnen meerdere recepten in één keer worden afgehandeld. Wanneer recepten gegroepeerd zijn wordt dat aangegeven met een + symbool achter de naam van de patiënt.

  • Klik op een van de namen om de details van de bezorging weergegeven.
  • Klik op een adres om de details van het recept weergegeven, je kunt hier bijvoorbeeld zien of het om een koelkastrecept gaat. De afhandeling van een recept/bezorging worden bij deze details gedaan.

Bezorging afhandelen in Bezorgapp

In de Bezorgapp heb je de onderstaande 6 opties om een pakket af te handelen.

  1. Recept bezorgd bij patiënt: Er wordt naar een handtekening gevraagd. Deze hoeft niet worden ingevuld. Dat is optioneel. 
  2. Recept bezorgd in brievenbus
  3. Recept bezorgd bij buren: Het adres van de buren wordt gevraagd
  4. Recept bezorgd bij arts/instelling: De naam van de arts/instelling wordt gevraagd
  5. Recept niet bezorgd: De reden van niet bezorgen wordt gevraagd
  6. Bezorging overdragen

Bezorgd bij patiënt - handtekening vragen

De patiënt kan nu op het scherm tekenen voor ontvangst. De bezorger kan vervolgens bevestigen met ‘Recept bezorgd bij patiënt’. Ook bij een arts/ instelling of bij de buren afleveren wordt om een handtekening gevraagd. Dit is optioneel.

Na het afhandelen van een bezorging zal altijd worden teruggegaan naar het overzicht van alle bezorgingen. In deze lijst is te zien welke bezorgingen zijn gelukt, mislukt of nog niet zijn uitgevoerd. Deze informatie wordt binnen een paar minuten doorgegeven aan Recept Locatie in de apotheek.

Bezorglijst samenvoegen

Een bezorglijst van twee bezorgers kunnen samengevoegd worden. Er zijn 3 opties om de bezorglijsten samen te voegen:

  1. Recepten opnieuw scannen op naam van de bezorger die er wel is
  2. In de bezorgapp de ‘bezorging overdragen’, dit gaat per recept
  3. Of in de app uitloggen en weer inloggen als de andere bezorger.


Keywords: Uitleg - Recept Locatie - Bezorgmodule - Bezorgapp - Bezorgapplicatie - Applicatie - Smartphone - Android - Iphone - Webapp - handtekening - Buren - Arts - Patiënt - Brievenbus