Als er in de Recept Locatie afhaalkast geen naam staat bij het receptnummer (zie onderstaande afbeelding), kan dit verschillende oorzaken hebben. In dit item worden de mogelijke oorzaken beschreven.
Lockercode is niet gekoppeld
De patiënt is niet gekoppeld aan de lockercode van Apotheek Partners. Hierdoor ontvangt Recept Locatie geen patiëntgegevens uit CGM. Je kan dit als volgt controleren:
- Ga in CGM naar stamgegevens en klik op 'Apotheken'
- Aan de linker van het scherm zoek je naar 'Recept Locaties'. Daar zie je de lockercodes staan.
- Alle lockercodes moeten gekoppeld zijn aan Apotheek Partners. Klik hier voor de instructies om deze te koppelen.
Proactief traceren
Proactief traceren staat uitgeschakeld in Recept Locatie. In dit item staat vermeld hoe de je proactief traceren kan activeren.
Verkeerde barcode
De verkeerde barcode is gescand. Recept Locatie kan alleen de barcode lezen van het rugetiket.
Lockercode is per ongeluk verwijderd
Er staat wel een locker in de NAW gegevens, maar als je de recepthistorie opent zie je geen lockercode staan. (dit komt waarschijnlijk omdat er bij het aanmaken van een ZZ regel "ja" is aangeklikt op de vraag of je de locker wilt verwijderen. Hier moet je "nee" aanklikken want anders wordt de locker verwijderd en kan Recept Locatie de gegevens niet uit CGM halen. Ga in CGM naar de recepthistorie en dubbelklik op het betreffende recept en zoek naar de locatiecode. Als deze leeg is vul je hier de betreffende lockercode in en Recept Locatie zal de gegevens alsnog ophalen.
Receptregel verwijderd
De receptregel is per ongelijk verwijderd uit CGM. Controleer dit na.
Proxy verkeerd ingesteld
De proxy is verkeerd ingesteld. Controleer de proxy. In de proxy hoort het volgende te staan: localhost;10.*.*mira*;*.cgm.ezorg.nl;*.servisoft.nl;*ezorg.nl
Andere lockerkoppeling staat actief
Als het gaat om veel namen die niet zichtbaar zijn. En de bovenstaande oorzaken zijn niet het geval. Dan is er op de achtergrond bij CGM nog een andere lockercode actief, naast die van Apotheek Partners. Dit kan je bij CGM navragen.
Wanneer het probleem en de namen vullen zich niet dan kun je in het Recept Locatie scherm op de knop "e-mail en sms" klikken en de receptnummers nogmaals koppelen.
Receptnummers in Bulk
Wanneer RL bv 100 recepten in bulk doorkrijgt van CGM dan krijgen we van het laatste recept de gegevens niet door en komt de naam niet tevoorschijn.
Keywords: Vraag/Probleem - Recept Locatie - Storing - CGM - Pharmacom - Barcode - Verzameletiket - Koppeling - Opruimen - Vervallen