Pakket aanmelden en afhandelen

In dit item wordt toelichting gegeven over het aanmelden van een pakket voor PostNL of AMP.

Pakket aanmelden

Wanneer je een pakket wilt aanmelden voor PostNL of AMP, open Recept Locatie en klik je op het tabblad 'PosNL' of 'AMP'.

Scan de barcode van het rugetiket. Alle gewenste informatie wordt direct ingevuld. Je kan hier als het nodig is nog extra informatie aan toevoegen. Bijvoorbeeld een bezorgmoment of een afwijkend adres.

Label printen

Als alle informatie klopt geef je een akkoord door op de knop 'Aanmelden PostNL' te klikken. Na akkoord wordt het label geprint. Je kan deze directie plakken op het pakketje dat je gaat versturen. Hiermee heb je direct het pakket gefrankeerd (dus geen andere postzegel meer nodig!). De pakketten worden opgehaald in de apotheek. 

Overzicht

De Track & Trace informatie vanuit PostNL of AMP wordt teruggestuurd naar Recept Locatie. In de Recept Locatie pop-up zie je de actuele Track & Trace informatie en de status van het pakketje in één overzicht.

In het overzicht tabblad is een overzicht te zien welke pakketten zijn aangemeld. Van dit overzicht kan je ook een lijst uit printen door te klikken op 'Print lijst' onder aan het overzicht.


Heb je interesse in een Pakketdienstmodule van PostNL of AMP? Stuur onze Servicedesk een berichtje via de chat of een berichtje via WhatsApp 06 58 93 62 39. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!


Keywords: Uitleg - Recept Locatie - Pakketendienstmodule - PostNL - AMP-groep - AMP Groep BV - Aanmelden