Displayscanner maakt geen verbinding met Recept Locatie

Het kan voorkomen dat de displayscanner geen verbinding maakt met Recept Locatie. Je ziet dan de onderstaande foutmelding staan. In dit item worden 3 opties toelicht om de melding op te lossen. 
Let op! Als je een recept probeert te scannen op een locatie die al vol is geeft de scanner ook de melding dat er geen verbinding met Recept Locatie is. Controleer dit als eerst voor je de onderstaande oplossing gaat uitvoeren. Als je de volle locatie leeg haalt verdwijnt ook de melding weer.


Oplossing 1: Koppelcode controleren

Controleer of de koppelcode van de apotheek op de displayscanner correct is ingevuld. Dit kan je als volgt controleren:

  1. Klik op het Recept Locatie logo in de Recept Locatie webapplicatie op de display scanner
  2. Controleer de of de juiste koppelcode staat ingevoerd. Maak je gebruik van Pharmacom, dan hoort hier de OC-code van de apotheek te staan ingevuld. Maak je gebruik van CGM, APRO of Farmasys dan hoort hier de AGB-code van de apotheek te staan. Let op! Voor de AGB-code hoeft geen 'OC-' te staan. 
    Indien je niet zeker weet wat de juiste koppelcode is, neem contact op met onze Servicedesk.

Mocht de koppelcode correct staan en heeft de display scanner nog steeds geen verbinding met Recept Locatie, ga naar Oplossing 2.


Oplossing 2: Browsergeschiedenis verwijderen

Verwijder de browsergeschiedenis op de display scanner. Dit kan je als volgt doen:

  1. Open Google Chrome op de displayscanner
  2. Klik rechtsboven op de 3 puntjes
  3. Open Geschiedenis -> Browsergeschiedenis wissen
  4. Vink aan 'Browsergeschiedenis' en 'Cookies en sitegegevens'
  5. Open vervolgens de Recept Locatie webapplicatie op de displayscanner. Voer de koppelcode in van de apotheek.

Mocht het verwijderen van de browsergeschiedenis de melding niet hebben verholpen, ga naar oplossing 3.

Oplossing 3: Browsergeschiedenis verwijderen en Recept Locatie webapplicatie opnieuw instellen

Voordat de stappen van deze oplossing worden uitgevoerd is het belangrijk dat het toetsenbord op de display scanner zichtbaar is. Om het toetsenbord terug te halen kan je de stappen uit dit item uitvoeren.

  1. Verwijder de Recept Locatie webbased app op het start scherm van de display scanner door het ingedrukt te houden en het icoontje te slepen naar 'verwijderen'.
  2. Volg de stappen uit oplossing 2 voor het verwijderen van de browsergeschiedenis
  3. Na het verwijderen van de browsergeschiedenis ga weer naar Google Chrome
  4. Ga naar de volgende website: web.receptlocatie.nl en voer de koppelcode in van de apotheek
  5. Voer de stappen van dit item uit voor het vastzetten van de Recept Locatie webapplicatie op display scanner

Mochten geen van de bovenstaande oplossingen de melding verhelpen, neem contact op met onze Servicedesk.


Trefwoorden: geen verbinding, zebra, TC25, TC26, locatie, vol