Instellen Displayscanner (Zebra TC21/TC26)

In dit kennisbankitem leggen we stap voor stap uit wat je moet doen als een displayscanner (opnieuw) ingesteld moet worden voor Recept Locatie.  

 

Handleiding Zebra TC21/TC6

Als de scanner bij jou geleverd wordt, zit hier een handleiding bij. Mocht je deze niet meer hebben vind je hieronder een link naar zowel de Quick Start Guide en de Product Reference Guide van de scanner. 

TC21/TC26 Quick Start Guide (en) (zebra.com)

TC21/TC26 TC21-HC/TC26-HC Product Reference Guide (zebra.com)

 

Hoe bedien ik de scanner?

De scanner draait op het besturingssysteem van Android. Als je hier niet mee bekend bent zie je hieronder een korte uitleg van de functies en knoppen die je nodig bent om te scanner goed te kunnen bedienen:

Voor we van start gaan, zorg ervoor:

  • Dat de scanner volledig is opgeladen en aan staat
  • Dat de scanner verbinding heeft met internet (WIFI of SIM)

Van start: Programma's downloaden

  1. Open de Google Play Store.
    • Deze staat op het startscherm of in het menu. Volg de instructies om een google-account aan te maken. Let op! Dit hoeft maar 1 keer, als je gebruik maakt van meerdere scanners, kan je je aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord. 
    • Enkele tips voor het aanmaken van het account: 
      • Voornaam: Naam van de apotheek
      • Achternaam: Plaats van de apotheek
      • Geboortedatum: 01-01-2000
      • Geslacht: Wil ik niet zeggen
      • Gebruikersnaam: zelf kiezen (en goed bewaren, zodat je op een 2e scanner of bij opnieuw installeren deze stappen kunt overslaan)
      • Wachtwoord: zelf kiezen (en goed bewaren, zodat je op een 2e scanner of bij opnieuw installeren deze stappen kunt overslaan)
      • Telefoonnummer: Bij WIFI-scanner overslaan, bij een scanner met Simkaart kan dit telefoonnummer worden ingevoerd
      • Bij betalingsgegevens: Overslaan
  2. Google Chrome updaten
    • Zoek in de Google Play Store naar Google Chrome en kies voor 'Updaten'.
  3. TeamViewer QuickSupport downloaden
    • Zoek in de Google Play Store naar TeamViewer QuickSupport en download deze. Door TeamViewer QuickSupport te installeren kan Apotheek Partners op afstand verbinding maken met de scanner en zo de juiste ondersteuning geven als dat nodig is. Let op, met de QuickSupport versie kan alleen worden meegekeken en kan de scanner niet worden bestuurd op afstand. 

Scanner instellen voor gebruik

Door onderstaande stappen te volgen is je scanner klaar voor gebruik.

  1. Ga naar het Menu
  2. Open de app: DataWedge
  3. Kies: 'Profile0 (default)'
  4. Kies: 'Configure scanner settings'
  5. Kies: 'Decoders'
    • Zorg ervoor dat overal het vinkje aan staat
    • Is er geen vinkje? Kies dan voor: 'Enabled'. Er mag echt nergens meer 'Disabled' staan!
  6. Ga terug naar: 'Profile0 (default)'
  7. Scrol naar: 'Keystroke Output'
    • Vink aan: 'Enable/disable keystroke output'
    • Scrol verder naar: 'Basic data formatting'
      • Vink aan: 
        • 'Enable'
        • 'Send data'
        • 'Send ENTER key'
        • ('Send as hex' & 'Send TAB key' blijven dus uitstaan!)
  8. Scrol naar: 'Intent output'
    • Vink aan: 'Enable/disable output via intent'
    • Scrol verder naar: 'Basic data formatting'
      • Vink aan: 
        • 'Enable'
        • 'Send data'
        • 'Send ENTER key'
        • ('Send as hex' & 'Send TAB key' blijven dus uitstaan!)
  9. Scrol naar: 'IP output'
    • Vink aan: 'Enable/disable output via IP'
    • Scrol verder naar: 'Basic data formatting'
      • Vink aan: 
        • 'Enable'
        • 'Send data'
        • 'Send ENTER key'
        • ('Send as hex' & 'Send TAB key' blijven dus uitstaan!)